Wednesday, June 13, 2007

PESERTA KURSUS GM PELADANG

Siapa sangka berkebun disekeliling rumah menyahut seruan Pak Lah YB. Perdana Menteri kita kempen buku hijau. Pada mulanya saya terlihat dimajalah Buletin Veteren ATM bil: 1/2006 bekas BM TLDM En. Abu Hassan Kamaron menanam kunyit didalam poly bag . Beliau berjaya mendapat hasil RM5000 sebulan hasil jualan daun kunyit tidak termasuk jualan ubi kunyit. Dalam fikiran saya pasti ada kaedah cara penanaman moden tanpa menggunakan tanah bahkan kawasannya yang tidak luas tetapi boleh memperolehi pendapatan lumayan. Rahsianya terbongkar apabila saya berkursus di GM Peladang tanaman secara fertigasi.

2 comments:

Reza said...

Salam tuan..
saya berminat untuk mendalami ilmu tanaman kunyit secara fertigasi ini. Oleh itu, sya amat berharap tuan dapat memberikan saya info bagaimana untuk hadir ke kursus GM yg tuan maksudkan itu. By the way, saya di Ipoh. (saya juga terbaca mengenaiu tanaman kunyit itu)
sila email saya di cikgureza@yahoo.com

Unknown said...

salam encik reza. kami dari GM Peladang Sdn. Bhd.

kami mengalu-alukan kedatangan anda untuk ke kursus fertigasi kami. anda boleh rujuk jadual kursus fertigasi kami di website www.gmpeladang.com.my

Anda boleh like page facebook kami 'Green Dish. Fresh Salad' untuk maklum balas dengan lebih cepat dan update berita-berita terkini. terima kasih! :)